mylifeandmorestuff

Alla inlägg under maj 2012

Av helen - 31 maj 2012 19:03

Hello:) Idag vet jag inte varför men jag har varit så himla glad inombords för har inte kännt ett ända duga av deprition och allt sånt (helt otroligt underbart) Men allvarligt jag känner mej (lite töntit men) euforisk , för inombords vill jag bara hoppa av glädje börjar faktiskt undra om det är något seriöst fel på mig. Aja idag så orkar jag inte berätta om min dag , för jag är både as glad och väldigt trött (kan värkligen inte få ur det i skalen att jag har mått helt och hållet bra idag <3) Har brist på något att skriva så jag ska nog sluta nu men ska skriva mer sen (onödigt inlägg) men vill bara berätta att jag känner mig super glad men det kan förendras t.o.m imon , vill så gärna att det ska hålla för alltid men vi får se Seeyu:)) <33

Av helen - 30 maj 2012 17:49

Hejjssaan:) Nu tänkte jag skriva om min dag så enjoy;) Allt började med att jag kom försent , öfr tydligen så har jag lärt mig att stänga av alarmet på väckarklockan i sömnen -.- MEn iaf så gick jag till skolskhörterskan (fattar fortfarande inte hur man stavar till det) och paratade om det som hände igår på idrotten så nu kanske jag har astma :'( Jag som har varit frisk utan några sjukdomar i hela mitt liv och jag som vill satsa på att bli sprinter på 100m :( Nu är liksom hälften av mina drömmar krossade men aja det kunde ju ha varit värre fast borde nog gå till sjukhuset innan allt är klart om det.Efter hade vi ju hålltimma när jag kom tillbaka då gjorde vi inte så mkt utan gick ner till no:n. På no:n kollade vi på två OINTRESSANT filmer som vanligt när pontus är där (vår lärare allså) Efter det hade vi svensk/engelska då fick vi jobba med geografi på en hemsida som heter freerise då man ger ris till fattiga barn och mitt bästa ämne är geografi så jag sammlade ihop 530 riskorn på att hitta det rätta landet typ och sen vill den som jag jobbade med också föröka med flaggor och sånt fast hon sammlade bara ihop 300 riskorn till , men vi fick 800 sammanlagt och van den tävlingen tror jag :DD Det var den bästa sv/en lektionen vi har haft :) Men efter det hade vi so då skulle vi gå igenom några ord till provet och öva och sånt.Efterdet hade jag matte en hel timme med Gurkan-.- igentligen så heter hon ju inte gurkan men kan inte utala hennes namn. Sist så had vi svenska som nog var den jobbigaste lektionen av alla, för vi ska skriva om en sak eller person som betyder mycket för oss och jag tänkte skriva om min mormor för att inget igentligen betyde mer än henne.Det som igentligen är problemet är att jag vet inte om jag kommer våga att berätta det men jag får försöka så gott jag kan för jag vet ju att jag inte kommer börja gråta framför alla men kommer kankse må dåligt efteråt , men nu har jag valt det och får stå för det. Och påtala om geografi nu ska jag nog kolla på ett avsnit av onepice och se vad nami gör i serien nu och om jag hinner me kanske ska kolla på pretty little liars för har hittat den på nätet nu :) Seeyu !(:

Av helen - 30 maj 2012 17:30

STEG 1
Namn: Helen :)
Födelseplats: Borås sjukhuset
Bor: Söderåkar,torsås komun
Ögonfärg: Mörk bruna
Hårfärg: Den vanliga är iaf mörkbrun
Skostorlek: 39
Civilstatus: Singel
Höger eller vänsterhänt:Höger

STEG 2
Skor som du bar idag: Blåa converse med mönster
Dina svagheter: Säger jag inte...
Rädsla:Att folk ska mobba och tycka illa om mig, höjder,spindlar (lite grana) annars inte så mycket

STEG 3
Första tanke när du vaknar: Fallande nebbdjur... :P
När somnar du:En person <3

STEG 4
Pepsi eller Coca Cola:
McDonalds eller Frasses:
Vans eller Converse:
Lipton Ice Tea eller Nestea:
Choklad eller vaniljglass:

STEG 5
Svär du?: Ibland när jag blir Riktigt arg
Sjunger du?: När ingen annan utan min familj hör...
Duschar du varje dag? Varanan dag (eller hur det nu stavas)
Röker du?: Har gjort det en gång i tiden men ska aldrig må så dåligt igen
Gillar du skolan?: Gillar att träffa kompisarna och geografin :)
Har du bra självförtroende?:Haha... dom som känner mig vet att jag inte har det.Har sämst själförtroende och självkänsla 
Kommer du överens med dina föräldrar?:Sådär...

STEG 6
Har du under den senaste månaden..

Druckit alkohol ? Nää
Rökt?: Nää
Shoppat: Japp
Ätit en hel ask müsli?: Nää
Ätit sushi?: Nää
Stått på scen?Jaa;P
Skejtat: Japp <3
Bakat?: Nää
Stulit : Nää
Rakat dig?: WTF
Kysst någon?:Nepp
Kramat någon?:Aa...

STEG 7
Har du någonsin..

Däckat eller varit jättefull?: Öh nää
Varit full?: Tror det
Blivit kallad hora? Japp... hatar dom som sa det också så!
Blivit nerslagen?Många gånger fast mest jag som slåt ner någon.. 
Busring någon?: Haha aa senast var ju när jag stog i fritan,as kul när han ringde tillbaka också:P
Gjort något som du ångrade?: Många gånger...
Fått IG i nått ämne eller på något prov? Japp!
Kastat en sten på nån ruta?:Aa, fast rutan gick inte sönder

STEG 8
I framtiden..

Namn på barn? Öh...
Hur vill du dö?Wtf..Vill väll inte dö
Vad vill du bli när du blir gammal?Multimiljonär för att ha sålt flest julia tidningar i hela norden:)

STEG 9
Antal människor du skulle ge ditt liv för? Några..
Antal CD-skivor du äger? Orkar inte räkna
Antal piercings?:Inga
Antal tatueringar?: Räknas tugummi tatueringar?:)
Hur många gånger har du varit med i tidningen?:4-5 gånger tror jag

STEG 10
Vad ska du göra i sommar?:Resemålen och sånt är lite oklart (förutom att jag ska följa med Leona till öland) men annars sova,sola,bada och ha kul med alla kompisarna
Vad ska du göra i vinter?: Frysa ihäl..Nää men man kanske planerar in att vi ska till Thailand i tre månader (vill värkligen inte det :'((( )
När tar du studenten?: Om 6-8 år något sånt
Vad gör du efter grundskolan?Hm.. ska försöka hitta ett gymnasium där man kan gå på stylist programet men det är väldigt oklart om jag ska flytta eller inte då (kanske flyttar redan iår)
Ska du bo i Sverige när du börjar jobba? Kanske
Vad händer till helgen? Ska passa en katt i bergkvara men måste va med någon kanske
Vad vill du helst göra just nu?Bli klar med detta testet!

STEG 11
Vill du ha pojk/flickvän?Vet inte:S
Vad tittar du först på hos killar/tjejer? Ögonen, leendet och klädstilen kanske^^
Vilka av dina kompisar tror du kommer hitta en pojk/flickvän först?:Alla utom jag :P
Vem är den perversaste person du känner? Leona
Hur många gånger har du varit utomlands? Väldigt bra fråga för jag har varit i 25-27 länder + alla gångerna jag varit i danmark,tyskland,thailand och turkiet,belgien,polen,frankrike som jag har varit i mer än två gånger så om man räknar allt så blir det ungefär 56 gånger men kan ha varit mer (orkar inte räkna just nu)
Vilket land är bäst?Åhh en till svår fråga , men om jag ska vara ärlig så är det bästa landet/länderna jag har varit i är:Italien,Belgien,Kap verde och Slovenien (men Slovenien och Italien är dom finaste länderna)

Av helen - 29 maj 2012 18:45

Hello:) Måste nog bara berätta det som har hänt idag eftersom att det har hänt ganska mycket så ni får stå ut med detta inlägget :) Idag så startade jag dagen med att försova mig och ha en madröm (jaa om kaffe och andra läskiga saker igen :P) Men hann presic i tid:),vi hade först svengelska då sa våran lärare något som jag har väntat på HELA terminen att vi får test på 3 olika språk , Jag blev så himla glllaaaddd. Jag valde Spanska,Italenska och Tyska (vill ta franska som tredje språk men jag läste franska i trean och ville ta dom språken som jag inte kan) Sen gjorde vi massa eng uppgifter i klassrummet och i datasalen. Efter det hade vi idrott och då fick dom andra göra lite vad dom vill men jag kom på att jag inte hade sprungit 3km runt slingan men det var VÄLDIG fel läge att springa den rundan just idag för att jag var så nervös för allt det om Ida och redovisningen så jag tappade andan när jag sprang, efter det gick jag hela vägen och trodde jag skulle svimma av i diket för mådde jätte dåligt.Jag trodde att jag inte kunnde prata sen för jag hade så himla ont i halsen så efter idrotten gick vi ner till fritan och Leona köpte te åt mig det hjälpte lite grana, men jag har haft sånt problem med det länge så funderar och ska gå till läkaren (skolskhöterskan, ingen anning hur det stavas) imon så får se vad det är.Aja sen hade vi so och då övade vi inför ett prov som vi ska ha nästa vecka.Och efter det var det lunch, på lunchrasten så hade 7c invaderat vårat klassrum så vi var ute i korridoren och kollade på lite gammla foton från när jag sandra och leona var i kalmar och såg en tant som jag tog kort på och som skrattade åt oss.Sen hade vi matte , det var ganska tråkigt så ska inte säga något mer om det-.- . Sen hade vi ju rast och jag ville öva på redovisningen som vi hade men gabriel ville inte öva för han sa att han kunde allt utantill :/ Sen hade vi ju engelska och det var tre styckna som var före oss (vi var sist) men dom som skulle vara före oss hade något problem med datorn så vi fick vänta väldigt länge och jag var 99% säker på att vi inte skulle redovisa men 5 minuter innan lektionen sa våran lärare okej då får gabriel och helen redovisa , och jag bara neeeejjj vi skulle ju inte redovisa :((( Men det gick faktiskt ganska bra jag är ju fortfarande som sagt blyg för att prata men det var ju däremot inte gabriel han kunde allt utantill det var bara en ända grej (som jag inte kommer ihåg vad det var) men är faktiskt lite tacksam att han iaf tog tid och lärde sig dom grejerna utantill för jag kunnde också ha gjort det utan papper men jag håller mig till den säkra sidan.Efter åt så hade vi rast igen och innan vi skulle gå ner till no salen så skrek och gapade vi ganska mycket tills vi märkte att 7c hade lektion och jag sa att vi skulle vara tysta men dom lyssnade inte så gabriel gick ut och skrek något som jag inte kom ihåg och jag bara gapskrattade och då kom annette (en lärare) och var as arg på oss det var så himla nära att jag gapskrattade ihäl mig (för jag är som jag är...) sen gick vi ner till no salen. På no:n så hade vi lef (en till lärare ) som är en jätte läskig gubbe eller man eller utomjording (vad ska man kalla honom då?) och jag gabriel o leona satt och skrattade bort hela no lektionen.Vi fick också testa en såndär jätte stor tång och en jätte liten ,det som var så roligt var att med den lilla tången så gjorde jag sönder en såndär tjock spik och jag tänkte undra hur mycket jag behöver betala för den där men lef bara gjorde du sönder spiken och alla blev förvånade men jag fattade ingeting. För jag har aldrig fått beröm för att göra sönder någonting.Btw idag har jag åkt med den bussen som jag egentlihen ska åka med så det tog inte så lång tid att åka hem men nu säger mamma att jag inte behöver åka till skene men aja orkar inte bry mig mer om det för detta inlägget är redan så lång som den är så vi ses snart Seeyu:))

Av helen - 27 maj 2012 11:35

Jaa (hej föresten :) Tre ofatbara saker på mindre än ett år... Det första var ju att Ida följde med mig till Turkiet (sorry om jag tjatar om det men det är riktigt ofatbart) och att jag flyttade från dom orterna som jag har växt upp i till ett landskap som jag bara har varit i några få gånger i mitt liv och sist men inte minns SVERIGE VANN EUROOVVISSIOON!!!! Jag är så j'kla glad.... För jag visst någonstans att vi skulle vinna men ändå var jag ju lite tveksam eftersom att det var 26 länder mot loreen men det var ingen som tog segren ifrån henne när hon hade 378 (eller något sånt) poäng och hela poäng utdelningen satt jag och pratade med Ida för att det skulle bli mindre nervöst + att jag brukar somna innapoäng utdelningen. Men  ni kanske förstår hur viktig melodifestivalen och eurovision  är (eller aa för mig är den iaf väldigt viktig) Så jag har väntat och väntat i 10 år nästan för att se sverige vinna för jag kommer inte direkt ihåg när perelli vann 1999. Men jag trodde inte Loreen skulle komma tillbaka till melo igen för föra året var hon ju med och jag tyckte faktiskt hon var en av dom bästa (detta säger jag inte för att hon vann eurovision jag har tyckt hon har varit bra länge,bevis finns i min mobil med både euophoria och my heart is refusing me) Aja nu ska jag göra lite mors dag saker med mamma (btw det är också hennes födelsedag idag , men vi firar ju inte det så det bli morsdag ist) Men vill bara säga grattis sverige och självklart grattis till LOREEN för om ett år åker jag och Ida Dahlstörm till STOCKHOLM!!!!!:)))) Kommer bli awsoome ,men vi ses Seeyu:)))



     


Grattis åter igen Lorine Talhaoui <333






Av helen - 26 maj 2012 11:18

Hejjsan!:) Idag vaknade jag av att det kliade på armarna och så, och sen fick jag veta varför också och det var för att det hade kommit in en stor mygga i mitt rum.Först blev jag skit rädd för trodde det var en spindel men asså snart kommer vi säkert bli invaderade av skalbaggar -.- Åh... hatar sånna djur som flygor,myggor,skalbaggar,spindlar och fåglar (hade en fågel när jag var liten och den attckerade folk xD) Men aja väldigt intressant ja. Igår skrev jag ju en text om en kille i Skene som jag nu faktiskt saknar hur mycket som helst,vi gick i samma klass så vi träffades ju varje dag och jag gillade ju honom ganska länge (vet inte riktigt om jag gör det nu) Men allt blev jätte fel tack vare JESPER DAUN!!!!! Jag hatar honom mest av alla på jorden, om han inte hade funnits så hade haft mycket mindre folk som hatade mig bara för jag är anorlunda.Och visa sa ju t.o.m att det var mitt fel allt men men hatar jesper iaf. Aja.... Idag hade jag och mamma tänkt att åka in till baronen för jag måste ha ett nytt par hörlurar/headset+ att det var jätte länge sen jag var inne på New Yorker som är en av min favorit affärer nästan. Men nu tänkte jag visa lite sommar mode eller bikini som jag vill ha (har tyvärr inte så många) Men ha det bra så ses vi ..Seeyu(;;



                   









Gillar dom här converesen:)



Av helen - 25 maj 2012 21:45

Saknar hans sätt att få mig att skratta, saknar hans leende :), saknar hans humor,saknar hans vackra ögon,saknar hans sätt att muntra upp mig,saknar när vi två var ensam och gick o pratade om allt möjligt , saknar när han sa något som gjorde så vi båda två gapskrattade i klassrummet;),saknar när vi va på sant lägret , saknar den sista veckan dom dagarna innan skolavslutningen,saknar den dagen jag kom in i klass rummet för första gången och såg honom,saknar den gången då han första gången kramade mig :),saknar den gången då han hållde min hand för  första gången,saknar den kvällen på sant lägret när vi båda två (och alla andra 6:or) inte kunnde sova för allt oväsen och vi två skrek håll käften till alla andra (haha fint minne va;P),saknar den första gången han fick mig att skratta,saknar dom fotona och filmerna vi tog och gjorde dom dagarna innan skolavslutningen,saknar Ida som brukade reta mig för att jag gillade han :},Saknar själva dig!!!!❤ ❤ ❤




Hans hemspråk ❤


Egó̱ sou leípei tóso polý pou den boreí na voi̱thí̱sei , eímai sti̱n agápi̱ Mia méra cho̱rís eséna eínai san éna chróno cho̱rís vrochí̱ Sas chreiázomai apó ti̱n plev̱rá mou den xéro̱ pó̱s tha epivió̱sei mia méra cho̱rís eséna eínai san éna  chrónia cho̱rís vrochí̱



Av helen - 25 maj 2012 21:30

Hej! Sorry att jag inte har uppdaterat så bra men jag har värkligen inte varit på blogg humör (är just nu väldigt förvirad :S) Men aja... Igår så åkte jag till Dalskär , där träffade jag Johanna. Vi var där i typ en timme och lyssnade på musik (hon hade med sig högtalare) och köpte glass. Sen så sovde vi över hemma hos mig och vi kollade på eurovison, måste bara säga detta att loreen var helt klart bäst ;P (bara så ni vet är detta inlägget tidsinställt , för att jag gick och åt nyss:) ) Sen så var vi inne på datorn en hel del, sen skulle vi kolla på New moon för jag hade aldrig sett den och vill faktiskt se den (fast jag gillar inte speciellt mycket Twilight) Fast vi hann bara se den i en kvart innan vi stängde av datorn för vi va så trötta. Jag vaknade av att sotaren kom in (för vi sov i vardagsrumet nära kaminen) Och mamma sa att vi skulle stiga upp och lämna tillbaka madrassen (eller hur det nu stavas) Idag då så har vi laddat ner musik, så har lite nya låtar på moilen :) Johanna åkte hem sen vid fyra och sen dess har jag suttit vid datorn o kollat på tv. Hittade föresten första OnePice avsnitet , om ni undrar så är det en serie som är japansk som Idas ''föredetta'' låsas syster brukar kolla på så Ida har nog definitivt kollat på den någon gång, men det var Gabriel som visade vad det var för serie. Den handlar om typ pirater och någon pojke som heter luffy som är helt random (hela serien är random) vet igentligen inte riktigt varför jag börjar kolla på den nu för att jag vet att den har funnits i ganska många år men det var ju inte så många i mellanstadiet som kollade på japanska serier.På den tiden lyssnade ju alla på samma musik och hade favorit program som : Amerkian dad,Family guy,Simpson.Fast tjejerna kollade typ på: Jersey shore (har ingen anning igentligen hur det stavas),big brothere (fast den brukade killarna också kolla på) och dom kollade också på massor av pervesa program (dom tänker inte jag räkna upp:S) Och det är väll en av hundra anledningar till att dom kallade mig för tönt , men det fanns väll säkert några som gillade disney chanel men i 6:an var det väldigt få som fortfarande tittade på disney chanel. Fölåt för ett ganska tråkigt inlägg :/ men ni får ha det bra Seeyu:))

Presentation


Konnichiwa!
Jag är en tjej på 16 år som gillar
Att skriva, Pastel, Pastel Goth, Anime, Serier, Att rita och vara med kompisar.
Jag går i 1:an på Gymnasiet, Samhällslinjen och läser också språket Japanska.✌ Läs min blogg för mer info! Mata Ne!:3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken choklad av marabou choklad är bäst
 Mjölk choklad
 Vit choklad
 Daim choklad
 Mint krokant
 Jordgubb
 Schweizer nöt
 Polka
 Mörk choklad
 Digestive
 Non stop

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik





Loockbook :)


Ovido - Quiz & Flashcards