mylifeandmorestuff

Alla inlägg under augusti 2014

Av helen - 23 augusti 2014 19:25

Hejsan hoppsan allihop! Nu har jag gått i skolan i en vecka och som plus för det så är det helg!!!  

Det har varit en känslomässigt upp och ner vecka , men allt blev bra i slutändan. :)


Idag så har jag varit i stan med mamma och gjort våran vanliga höst shopping, detta är nog sista året hon köper skolkläder till mig förhoppningsvis, men det var inte bara kläder idag som vi köpte. Jag har också nu fått ett nytt skrivbord ( som inte tagits upp än men snart^^; ) FINALLY! efter 10 år! Jag och det gamla skrivbordet har upplevt mycket , men nu är det dags för den att försvinna ur mitt liv, och mitt rum. Vill verkligen få en riktig nystart nu! :)

Aja , kan berätta lite kort om min klass :). 

Min klass, Sa14 ( Samhälle 14) består av 33 olika och unika elver. Jag kan tyvärr inte namnen på alla och får ångest av att jag hela tiden glömmer bort vad den ena och andra heter.:s Det är nog den största klassen jag någonsin haft!

Alla är dock jätte trevliga och jag har pratat med ungefär 3 fjärdedelar av allihopa nästan.:) Börjar bli betydligt bättre med att vara social. 

Jag fick också en ny vän första dagen, Viktoria, som jag brukar umgås och sitta med på rasterna o lektionen. 

Annars umgås jag mycket med Gabriel, Johanna och hennes kompis från ekonomiklassen. Hon är as cool! :0

I vår klass så är lektionerna as lång! 6 block ( 6, 3 timmars lektioner)  har vi , medans i dom andra klasserna bara har 2-3!! ORÄTVISsT! :@ 

Men jag tycker det gått bra än så länge. Är dock lite orolig för Matten och Englskan. Tänk om jag får underkänt för att jag inte kan lika mycket som alla andra! :,(

Jag var också orolig för samhällskunskapen förut, men det gör inget att jag sänker mig , det är ändå inte så viktigt för mig.xD Även fast det hade varit skumt om jag hade sänkt mig, för har C i det..

Well , well. 

Vi börjar varje dag vid 8:25 , förutom i fredags då vi började 12:25 , efter lunch XD

Jag får gå upp vid 5-6 tiden, senast kvart över 6 för att hinna. Bussen är jätte ofta smokfull! XC JAG AVSKYR DET!

Jag tar alltid fel buss! För det går två 121:or samtidigt, och jag tar alltid den som kommer före den andra, jag fick till och med stå upp för att det var så fullt i Torsdags. :/

Så bussturerna till skolan är inte det roligaste...

Annars är jag väldigt nöjd, glad och spännd för hur dom här 3 åren kommer att bli! :) 

Fyller 16 om 3 veckor, för börja övningsköra snart och mitt rum kommer snart tapetceras om :D

Det kommer bli så spänande alltihopa,men det finns ju också stunder då jag saknar det gamla!

Jag saknar vår klass, 9B, Torskolan där alla vänner var samlade, fönstret vi brukade sitta i, No:salarna där jag trillade med stolen ibland, klassrummet där killarna hade stolkastar Vm och tävling i 7:an, tjejerna från klassen, Bergkvara bussen och Leonas buss (Simon på bussen :( )  och till och med alla gångerna vi gick till fritidsgården!

Dom första dagarna var helt sjuka! Jag grät första dagen jag kom hem, för det var så mycket jag saknade, de bästa 3 åren i mitt liv.

Jag vänjer nog mig snart, men inget kan ersätta Torskolan, även om det var en fallfärdig byggnad som kunde ge 10% av oss cancer så var det endå ett ställe jag längtade att gå till när jag var ensam hemma på helgerna efter skolan.


Men nu så ska vi blicka framåt för bättre tider, nytt folk o ny kunskap ( Dafuck xD). 

Ska försöka redigera lite på en spontanvlogg och sedan försöka städa/plugga lite.


Goodbye! :) Seyu soon! 


Här är lite bilder från veckan och på de kläder o other stuff I find :D :


First day of High School 8:30, Tisdag

 



Chocklad på UNF kontoret i Kalmar, Onsdag efter skolan 

 


KAWAII Gabbe!! ^U^

 


EVEN MORE KAWAII Johanna :P ( Där fick du för att du tog min mobil^^)

  


Jag ^o^

   



xD

 

Idag, regnbågsstol på Ikea! :D

 



New yorker :)

   

No make up today .:)

 


En av mina nya favorit tröjor c:

     

Söt mini häftapparat, som jag inte köpte men var tvungen att ta kort på :D

 


Av helen - 18 augusti 2014 09:44

Jag insåg precis saker...

....Att...



♡ Jag kunde lägga mig och vakna tidigt dagen innan skolan, for the first time ever

 


♡ Jag är hungrig innan klockan 10 på morgonen

 


♡ Jag fyller 16 om fyra veckor 

 


♡ Jag har bloggat på denna bloggen i över 2 år

 

Sist men inte minst

 


♡ Jag börjar gymnasiet imorgon

 


Det är nog det mest sjuka, jag trodde aldrig den här dagen skulle komma. Det enda jag kan tänka på är om detta kommer bli dom bästa eller värsta 3 åren i mitt liv.

Väldigt många säger att det kommer vara de bästa men jag tycker redan jag haft de 3 bästa åren. :/  

Tänk om jag inte får några vänner överhuvdtaget, eller blir antisocial. Och vi kommer säkert göra lära känna övningar hela veckan D: Ew.! Jag är inte bra på sånt! Jag tycker bara det är jobbigt och pinsamt :(                                                                                                      Jag hoppades hela sommarlovet på att jag skulle växa, bli mer självsäkrare och social. Men jag känner  och ser ut som samma människa som innan, och det suger :P

Hur fan ska jag överleva gymnasiet ? Jag kommer stå där som en stel pinne första dagen om jag inte skärper mig. xD

Äh. Vi får se hur det blir, det ordnar sig kanske säkert.


Igår så var jag hemma hos Gabriel då vi gjorde en vlogg till min kanal :) Fast den har skit dålig kvalite tyvärr , men men. Jag ska spara till en bättre kamera utrustning , I promies. Dock kommer det ta tid, oh ja.


Idag så ska jag redigera, redigera och redigera. Sen så ska Gabriel komma hit för att kolla på idolpremiären. :) Det kommer bli koolt I guess c:. 


Men nu vill jag somna om igen en stund för jag ska snart gå upp. 


Ha det bra så ses vi.


Hejdå.

 

 

 

 

Av helen - 4 augusti 2014 13:00

Tänkte göra ett inlägg där jag kunde skrva om just ''Back to school'' grejer, tillexempel webplatser där man kan hitta saker till skolan och olika outfits o.s.v, o.s.v... 

Jag är själv rätt så tagga inför skolstarten eftersom jag nu kommer börja gymmnasiet, dock är jag ej tagga för att åka buss i härdan efter varje dag klockan kvart över 7. Det betyder att jag kommer få gå upp senast klockan 6 varje morgon. T_T 

Well, well.. 

 Det affärer jag tänkte tipsa om är dom som jag satt härom kvällen och kollade vad som kunde vara bra att ha inför skolan. 

Jag hittade rätt så bra saker från TGR ( som jag ska åka in till stan för att köpa saker ifrån), Lagerhaus och akademibokhandeln. 

+ Också en affär där jag kollade på väskor. Eller aa, affär och affär. Den finns inte i sverige vad jag vet, den är från England. 

Men iaf. Här är länken : 

-

http://uk.accessorize.com/uk/back-to-school/all-back-to-school

 Det är dessa back to school saker dom har. Endel är för lite mindre barn, men det är bara skitsamma :P



 Back to school Outfit number one:

-

Heart shirt-Back to school

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Back to school outfit two:
Samma gamla skojrta xD
 
Cool socks and nice shirt- Back to school

 
Antingen shorts om det fortfarande är varmt,eller byxorna om hösten kommit en bit in.
 
 
 
 
 
Back to school Outfit three:
Hipp/bohochic- Back to school

Av helen - 2 augusti 2014 22:18

Hola amigoS! Det var riktigt längesen! D: :0 :o Jag har funderat mycket under sommaren vad jag ska göra med allt detta med bloggen,youtube o.s.v, och jag tror jag nu har tagit ett ganska klokt beslut.  Jag tänker fortsätta blogg och börja videoblogga mer. YEY!! :))  Men jag vet inte om jag ska ha kvar denna eller göra en ny på blogg.se istället. Har hört att det är krångligt med designen och massa annat där, jag vet inte. Vi får helt enkelt se! :) 

Får väl snart göra en ny design och heder hit så det blir lite nytt :) 

Aja. Vet inte vad jag ska skriva mer... Mer än att jag har haft en grym sommar än så länge och här är bilder från några delar av den.

Ha de gött så ses vi förhoppningsvis snart igen. 


Hejdå! :)


                             

Presentation


Konnichiwa!
Jag är en tjej på 16 år som gillar
Att skriva, Pastel, Pastel Goth, Anime, Serier, Att rita och vara med kompisar.
Jag går i 1:an på Gymnasiet, Samhällslinjen och läser också språket Japanska.✌ Läs min blogg för mer info! Mata Ne!:3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken choklad av marabou choklad är bäst
 Mjölk choklad
 Vit choklad
 Daim choklad
 Mint krokant
 Jordgubb
 Schweizer nöt
 Polka
 Mörk choklad
 Digestive
 Non stop

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik





Loockbook :)


Ovido - Quiz & Flashcards