mylifeandmorestuff

Alla inlägg under maj 2014

Av helen - 12 maj 2014 21:18

Hej! Hade tänkt att göra ett iinlägg nu för har äntligen någon extra tid idag och har lite lust att blogga. :)


Idag så hade vi muckfoto och alla klädde ut sig :) Jag var ett katt troll från Homestuck, Nepeta :3 Det var riktigt kul ! Det var min första Cosplay (utklädnad) och jag hade gjort mössan,hornen och tröjan med Julia hela dagen igår.:) 

Hm.. Vad ska ja mer berätta ? 

Jo!

Jag har äntligen beställt biljetter för One Direction :D Efter allt hårt arbete :) Ska bara skriva ut dom senare.  

Nu kan jag berätta dagen från början kanske :)


Vaknade klockan 6 för att jag skulle kunna göra sminket och fixa hornen ( som jag inte han så mycket) Och sen kom jag till skolan relativit tidigt och hade lektioner som vanligt. Sy-slöjd, Läsning som Åsa hade bytt ut till Svenska och sedan So innan lunch. Då, på lunchrasten var då det roliga började , då alla började klä ut sig! :D 

Vi slutade 10-5 minuter tidigare från Engelskan. Sedan var jag och Julia och förberede oss och sen så tog vi fotot :) 

Efter det hade vi rast en väldigt lång stund. Och sedan samling , då vi pratade inför klassresan. Men jag gick kvart i för att följa med mamma till banken. Där inte mammas ''bankman- Kvinna'' jobbade idag för hon hade tydligen ledigt! xc Så vi var tvungna att åka hem igen och fixa o trixa med telefonbanken. Just då var klockan typ 5 i 3 så det var ingen ide att jag åkte tillbaks till skolan.

Direkt när jag kom hem så duschade jag och jag kom ut ur duschen vid den tiden jag brukar komma hem från skolan :p Det var lite kul.xD

Sedan ville jag vara lite kreativ så jag började måla med akrylfärger :D Det blev en jätte ful regnbåge men det var ju första gången med akryl så jag orkar inte bry mig så mycket :P Huvudsaken var ju att jag lyckades göra något. :)


Nu ska jag läsa lite, rita och sedan sova. Imon är det en ny dag! :)


Godnatt! 

Av helen - 2 maj 2014 13:54

Hellu! Det var längesen!! D: Det har hänt så mycket det är därför bloggen ståt still. Först kan jag berätta om veckan i skolan, sen lite om Valborg för jag var nämligen med Unf och arrangerade Fullt ös .:) Men aa nu ska jag ta allt från början! :D


Måndag-Tisdag-Onsdag:


I måndags så började vi skolan igen efter lovet. Det var kul men ändå jobbigt för man vill ju alltid ha lov. 


Vi hade först sy-slöjd som alltid:/ Jag har börjat med min batiktröja. Vi får väl se om jag någonsin blir klar med den! :P

Sedan hade vi bytt plats på svenskan och läsningen , så vi hade svenska istället för läsning. 

So var nästa lektion och då fick vi reda på att vi skulle ha Samhällskunskap i Nationella och alla dog typ xD

Det var en ganska tråkig och lång lektion, vi bara läste i boken.

LUNCH!!

Sedan Engelska och då var det muntligt  får några i nationella och resten (Jag) jobbade självständigt. :)

SVENGELSKA 

Och Svengelska igen! :) 

Sedan var dagen sluot! :)


I Tisdagas så skulle jag egentligen åkt buss men precis då jag ungefär jag kommit halvvägs mot busshållplatsen så kom jag på att jag hade glömt min plånbok hemma, och vi skulle ha med oss pengar till klasströjan. Jag var då tvungen att springa hem och hämtaden och hann sedan därför inte till bussen. :/

Jag mötte Gabriel och Julia påvägen upp till klassrummet där vi bara hängde av väskorna för att sedan gå ner till musiken.

Efter musiken hade vi språkval ( Svengelska) Och efter det idrott med Fredrik/Munken /Björne 2 xD

Sedan efter att ha tjatat hela dagen att det skulle bli fisk i skolan så hade vi lunch :) Hehe :P

Sen hade vi en kort So lektion. 

Och därefter så hade vi det fruktansvärda som jag trodde jag skulle hinna förbereda mig på. Vi hade NATIONELLA MUNTLIGT I ENGELSKA!! D:

Först var jag jätte nervös för jag trodde jag skulle Faila stenhårt! Men jag försökte  fokusera och det gjorde så det blev bättre! :) Det känns som det gick bättre i Engelska än i Svenska xD Men vi får väl se :) Det var iallfall rätt okej!

Sen så hade vi läsning och då fick vi sitta utomhus för det var så varmt! :)

Jag och Gabriel satte oss på gungorna och läste, pratade om våra böcker . :)

Sista kvarten innan bussarna kom så gick vi tillsammans till bokhandeln för jag skulle ha papper till sommarlistan. Och sen så gick jag tillbaks till skolan, mötte upp Julia och så åkte vi hem och pluggade hos henne. :)



Onsdag:

Började med att jag inte mådde bra och var ledsen på morgonen men kämpade igenom skoldagen.

Allt flöt på och vi hade vanliga lektioner och plugg för nationella. :)

Sedan åkte Jag, Johanna och Gabriel hem till mig för att mamma sedan skulle skjutsa oss till Fullt Ös i Kalmar.

Vi skulle jobba där och då var man tvungen att komma tidigt så vi fick åka direkt när vi hade kommit hem till mig, vilket var lite stresigt men vi hann precis .:)

Jag och Julia hade inte vårt skift förän klockan 8 men Gabriel hade sitt direkt då det började. Jag träffade alla det personerna som jag hade träffat på dåm:et och presenterade alla för Julia, fick autograf av en jonglör från Calcon :D, Sumobrotta med en främling (som vann T-T , tyvärr), åka Segway, bli djupt sårad o ledsen av grejer som har löst sig och sist varit en riktig fjant :P 

Vi hade det helt awesome och det var nog en av dom roligaste grejerna på länge!:) 

Vi hade sista skiftet precis innan det stängde , vid 12. Direkt efter så var jag urform och det var då tur att Gabriels pappa kom och hämtade oss och skjutsade oss till Djursvik där vi sov över hos Julia :)

Det blev inte mycket sömn för min del! Somnade klockan halv 2-2 och vaknade av alla alarmen -.- Det första ringde klockan 6!!!!!!

Sov alltså sammanlagt 4 och en halv timma. Inte särskilt coolt när man hade varit i skolan och sedan varit igång hela den dagen. :(

Men iallafall!

När vi kom hem till Julia så var klockan kvart i 1 och jag hade tydligen halv sovit påvägen xD Hehe typiskt Helen style :P Vi gick först in på toa o sedan direkt in till Julias rum där ute och sov.


Torsdag:

Igår så åt vi frukost vid 12-1 tiden och kollade på både Mean girls o Mary Poppins, spelade minecraft på Julias Realms och gick till Påbonäs borg och sedan åkte vi hem. Det var skönt att komma hem och sova i sin egna säng må jag säga!:)


Fredag:

Idag så har jag inte gjort något direkt intressant. Har kollat på 10 avsnitt av Fariy Tail och struntat i att öva inför Nationella som jag inte skulle gjort.:/ Aja jag har varit trött så det är min ursäkt.:P


Nu ska jag kanske sova för jag börjar bli trött xD Mev vi ses snart hoppas jag! :)

Godnatt och ha en fortsatt trevlig helg allihopa :)



Bilder genom veckan :)



Har läst klart dom 2 första böckerna i Cirklen triologin och har nu bara nycklen kvar :) Den är dessvärre på 800 sidor ^-^' 

 


Två awesome personer med en helt random konverstation :)

 


Mitt Homestuck beroende är just nu som värst! :P ( Gabriels teckning)

 


Jag och Julia i Tisdags då vi städade hennes gaderob :)


 



Hittade inte den svartvita bilden :( Ni skulle sett!! Den var awesome :)

 


My bestfriend!<3 :D Bros forever!! :P Lol nä jag vet inte men me and one of my bestfriend.:D

 


Me and Julia!<3 :D

 


Me and Johanna!<3 :D

 


Morgonen på Julias Snapchat! :)


 



Taco Hej! :)






Presentation


Konnichiwa!
Jag är en tjej på 16 år som gillar
Att skriva, Pastel, Pastel Goth, Anime, Serier, Att rita och vara med kompisar.
Jag går i 1:an på Gymnasiet, Samhällslinjen och läser också språket Japanska.✌ Läs min blogg för mer info! Mata Ne!:3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken choklad av marabou choklad är bäst
 Mjölk choklad
 Vit choklad
 Daim choklad
 Mint krokant
 Jordgubb
 Schweizer nöt
 Polka
 Mörk choklad
 Digestive
 Non stop

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik





Loockbook :)


Ovido - Quiz & Flashcards