mylifeandmorestuff

Alla inlägg under juni 2013

Av helen - 30 juni 2013 19:58

Hej! :) Sitter i receptionen och är inne på internet.:)
Idag så har vi gått runt och inte haft någon aning om vad vi ska göra :P Det var storm på morgonen och självklart strömmaavbrott -.- Precis som i Spaninen :/
Imon åker vi hem !! :D längtar verkligen!!
Men får gå nu och hitta på något ses imon förhoppnings vis :) Hejdå!
Här kommer också en bild på bussen till Rumänien och nu är det officiellt 30 länder som jag har varit i :) Tog mer bilder med kameran men dem kommer när jag är hemma :)

Av helen - 26 juni 2013 10:49

Hej Sverige ! :) sitter vid receptionen , där dom har WiFi och väntar på att mamma ska prata färdigt med receptionisterna. Vi skulle egentligen nu åka till ett vattenland ,men nu är jag inte så säker längre :/ Vi får se.
Vi har inte gjort så mycket än. Igår så gick vi lite runt i stan och mamma fick manikyr ( typiskt henne -.-)
Har också läst klart den boken jag fick av skolan på internationella kvinno dagen. Den va väl rätt okej (Y)
Ska gå tillbaka nu och se vad vi ska göra :) Ha det bra nu! Hejdå! :D

Av helen - 21 juni 2013 01:00

Hellu! :) Är tillbaka ! Har varit trött hela dagen så det är därför jag inte har skrivit. Jag skulle laddat upp ett inlägg i förrgår då vi grillade men det kom aldrig upp tyvärr :/  

Igår va jag på liseberg med Gabriel och det va jätte kul :D Jag åkte lisebergsbanan 2 gånger och har inte åkt den på 10 år. Känner mig stolt för den gjorde mig höjdrädd.  Jag åkte också flumride massa gånger,kollorado, juke box och  massa barn karuseller för jag var bara tvungen :P  

Vi åt på burger king och någon konstig kiosk där man inte fick ta mer dricka. Men jag råkade göra det ändå så vi fick gå däirfån snabbt.   

Jag gick ochså för första gången på gastens spökhotell. Om jag ska vara ärlig så var den inte så läskig , kanske lite men det va egentligen bara roligt att höra barnen bakom skrika. Fattar fortfarande inte varför jag var tvungen att gå först  men på slutet så kom ju ett så kallat 'spöke' fram och gick nära imot mig och då frågade jag han om han ville ha chips. Det tråkiga var att han inte svarade :( Man kan säga att den var inte riktigt som jag förväntade mig fast den var ju förstås rolig :) 


I slutet ,innan vi skulle åka hem så gick vi in i ett spelhus och där fanns det en liknade version av DDR och jag dog nästan jag i princip tvingade Gabriel att köra den dom sista minutrarna innan vi skulle åka. Av misstag så tog vi en jätte svår bana som man nästan omäjligt kunde träffa och jag kan säga att jag hade rejält ont i fötterna efter det :P 


På bussen vissade dom filmerna : Hobbit och Berättelsen om Pi. Det som var bra var ju att jag hade sparat Chipsen så vi kunde äta dom medans vi kollade. Jag var jätte trött i bussen och jag sov typ 1-2 minuter varje gång så jag såg inte direkt mycket av dom filmerna.

Vi hade en 45 minuters paus i Värnamo vid alla snabbmats resturanger men det som var dumt var ju att nästan inget var öppet eftersom att den var halv 1 på natten :/ Men Gabriel köpte en bulle och någon dricka och jag sprang runt en stund efter och hittade någon konstig trä sak och satte igång musik o började dansa... Jag sa tydligen att jag dansade på en Alkis bänk :S  Japp... Jag var trött!

Sen så pratade vi om massa konstiga saker som jag inte kommer ihåg riktigt,  kan nog bero på att jag var så trött or something !.. Jag var hemma vid 4 tiden och somnade säkert någon gång vid 5 tiden. Om jag hade varit uppe en timme till så hade jag dygnat :/ Men det brydde inte jag mig om just då.


Sammanfattningsvis så tyckte jag det var kul men jag tycker själv att jag var ganska tråkig för jag älskar ju karuseller men jag är ju så fruktansvärt hjödrädd men det har blivit mycke bättre nu och det är jag så glad för. Hoppas jag kan komma dit någon gång igen i sommar med Ida också :) 

Det var liseberg. 


Idag så har jag kryssat för åka i bagageluckan :P Det var ganska kul , har inte gjort det sen jag var 8 då jag åkte med min moster och min förra bästis till Bohuslän. Bild har jag på det :) (Y) Men nu måste jag sova för vill inte vända på dygnet just nu. Så vi ses! 


Hejdå :)



Grillning :D

   


LISEBERG , GÖTEBORG!

   


Barndoms minnen

 


What the rabbit ?

 


DDR !! :DDDD

 


Gabriel då han var fylle glad och lite innan jag hittade min alkis bänk :P  Vad är det med mig egentligen ?XD

 


Från idag då jag satt i bagageluckan :)

   

Av helen - 18 juni 2013 11:02

Hellu! C: whats up? Vaknade för en timme sen typ och märkte att internetet var hur segt som helst :/ Det enda jag kunde gå in på var Skype :(
Idag så vill jag cykla lite, kanske bada. :) Vill också va med någon men vi får se hur det blir med det.
Igår vilade jag hela dagen efter gårdagens gå o cykeltur. Riktigt skönt !
Jag har fortfarande inte fått bilderna eller videorna från Johanna :/ Hon sa att hon skulle skicka dom på mejl men det kom inte fram.
Imon ska jag till Liseberg :D Har inte varit där sen sommaren 2008?
Så det ska bli kul att åka dit!
Jag hade helst viljat få bilderna och videorna innan imon så jag kan göra en video av det men jag får nog göra montag av helgen och sen klippa in Liseberg, vi får se :P

Har inte så mycket mer att säga. Hoppas ni har en bra dag och hälsningar till Ida som åker just nu till Kroatien :) Vi ses snart. Hejdå! :)

Av helen - 17 juni 2013 16:00

Heejj och goddag allihopa! Sitter och lyssnar på musiken från nedervåningen och gör ungefär ingeting, funderar på vad jag ska göra .

2 dagar kvar till Liseberg och en vecka till Bulgarien :'D Längtar!!

Datorn o internetet är lika värdelöst som vanligt , och hattar det ! För vet inte vad jag ska göra :/ 

Snart ska jag äta jordgubbar som mamma har köpt :) Så kanske vi kan komma på vad vi ska göra C:

Inte det mest intressanta inlägget men jag uppdaterar ju iallafall :P 


Ha det bra så hörs vi när jag har gjort något!:P Hejdå :D


 

Av helen - 16 juni 2013 13:14

Hello! :) Nu är det sommarlov! :D Eller aa det har typ varit det i 2 dagar :P 

Har inte hunnit skriva så mycket för har haft annat att tänka på och mitt internet kommer att vara lite sådär hela sommaren tyvärr :/ Men jag försöker så gott det går och från och med nu så börjar jag skriva här varje dag och berättar vad jag har gjort och hur många skare jag har gjort på listan :) 

Har för första gången sovit i tält hemma hos Julia R. Det va jätte kul! :)  Bilder kommer sen.  Vi kollade på film, spelade fotboll, dom badade medans jag låg på stranden och sov :P Igår så va det lite tjafs på eftermiddagen men det löste sig till slut  


Skolavalutningen var okej och dom delade ut Ipads och stipender till 9:orna (Vi åttor fick ingeting :@ ) Sen så tog vi lite bilder och åkte hem med bussen. Hemma så åt vi tårta, Hällde ut chips på golvet , Spelade brännboll , kollade på film och dansade på övergångstället m.m    


Idag så vet jag inte riktigt vad jag ska göra än, men funderar på att hämta cyklen hos Julia och cykla till Bergkvara för ska nämligen in till turistbyrån för en grej :P  Men ni får ha det bra så länge så hoppas vi på uppdatering idag eller imon. Vi får se :) 

Hejdå !: D


Seglingen i Dalskär !:D 

 


Skolavslutningen 2013 8:an 

 


 


 

Tårtan :)

 

Vi är som vi är :F

  

Av helen - 5 juni 2013 19:57

Skapade precis en ny kategori för att srkiva om denna sommaren so I hope you enjoy ! :) 


Hej förresten idag har det varit sista dagen på denna skolveckan och fick just veta att mammas kompis från Skene kommer imon och det kommer bli riktigt jobbigt :/ 


Idag har jag jobbat och gjort klart intervju videon som blev rätt okej fast ljudet fick jag göra om o fixa lite extra med.

Vi körde en lek innan tfm började som va nästan dagens höjdpunkt , riktigt kul faktiskt :) 


Känner mig så stressad idag så jag orkar inte skriva mer eller jo juste jag har tagit första doppet idag i fabbesjön :) Det va skönt i vattnet , jag skulle gärna stannat längre men mamma vill bara åka hem -.- * Snyft :'( *  


Det va allt för idag hejdå vi ses imon :)


 

Bevis på min stress ;P

Av helen - 3 juni 2013 18:52

Hej , tjena , hallå!     Idag är det måndag och har varit i skolan som vanligt och det va en väldigt kort dag för vi slutade vi två , vilket va awesome!    Sen så fick Gabriel skjus av min taxi mamma hem -.- och efter det åkte vi till Dalskär :)


Snart är det skolavslutning , bara 11 dagar kvar :D Jag är riktigt spänd och helt sjukt taggad , för denna sommaren måste slå alla sommrar och den sommarlistan som jag pratade om i förra inlägget är en enorm lista som jag ska bocka för när jag har gjort en av alla dom sakerna. Jag hoppas på att hinna med alla sakerna för det är rätt många saker men det gäller bara att jag inte sover bort ett helt lov! Men det som är det viktigaste nu är nog att jag får klart informations videon till imon (kan ju kanske filma den i skolan) och att jag får sommarlistan designad och gjord. Det löser nog sig :) Jag har också lovat att jag ska blogga och lägga upp filmklipp från dom sakerna jag gör i sommar.


Nu kan jag snart inte vänta mer! Det ända som fattas är lovet som tar otrolig tid iår :/ Men jag får stå ut 11 dagar till :)  


Ha det bra nu i värmen så ses vi!:) Hejdå



Presentation


Konnichiwa!
Jag är en tjej på 16 år som gillar
Att skriva, Pastel, Pastel Goth, Anime, Serier, Att rita och vara med kompisar.
Jag går i 1:an på Gymnasiet, Samhällslinjen och läser också språket Japanska.✌ Läs min blogg för mer info! Mata Ne!:3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken choklad av marabou choklad är bäst
 Mjölk choklad
 Vit choklad
 Daim choklad
 Mint krokant
 Jordgubb
 Schweizer nöt
 Polka
 Mörk choklad
 Digestive
 Non stop

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik





Loockbook :)


Ovido - Quiz & Flashcards