mylifeandmorestuff

Alla inlägg under mars 2013

Av helen - 28 mars 2013 21:31

Helllu! :) Förlåt och jag vet att det va längesen jag skrev, (över en vecka sen). Men jag har bara mått dåligt och har inte orkat skriva :/ 

Idag hade jag lätt den roligaste torsdagen någonsin på länge :)


På morgonen så var jag trött och lite ledsen men sen till svenskan så blev jag sakta men säkert gladare :)


På svenskan hade vi bokredovisning o vi satt i bibloteket i det där lilla dator rummet med kontors stolar. Först så bytte jag och Sandra plats för att hon snurrade för mycket med stolen. Men jag är ju lika bra och hantera den sortens stol precis lika bra som Sandra,  så jag tryckte på den spaken som gjorde så att hela stolen sjönk ner och så visste jag inte att man skulle trycka upp spaken hela tiden för att den skulle komma upp. Så det lät dun.dun dun dun as högt och både jag,Sandra och Petter ( Vi som skulle redovisa) skrattade ihjäl oss XD 


Sen så var det lunch efter det och då var det påskbord, alltså lax. Jag satt med Julia r, Jennifer , Johanna i C ,Sandra och Sandra i A.

Jag saltade min mat för jag hade tråkigt och Sandra försökte äta sura citroner utan att göra minner :P


Vi hade en timmes lunch rast och då va vi i fritidsgården och spelade pingis och några tre fjantade sig o tog min mobil  o spamade mig med massa bilder -.- Sen filmade vi också in en video när jag sköt pingis bollen rakt i ansiktet på Sandra eftersom att hon sköt mig i ögat :D


Efter det hade vi idrottsdag och jag beslutade mig för att gå med dom Sandra och dom andra på Bjössebo rundan. Det va också as kul för vi hade på musik och hoppade runt o dansade så dom andra där framme troddde vi var korkade ;P Haha mitt jobb ;)


Sen va dagen slut och vi gick runt lite från fritidsgården till klassrummet o tillbaka tills bussen kom :)


Jag och Julia R följde med Johanna i C hem och där kollade vi lite på film , pratade och testade hennes ukulele som cool 8D


Sammanfattningsvis va detta en väldigt rolig dag och det behöver jag när jag har varit på dåligt humör. Men nu är det lov och påsk och snart sommar så jag hoppas det går fort :)


Glad Påsk! :D


              - Today :)




Av helen - 19 mars 2013 19:19

Hellu! Har varit trött dagar men jag har överlevt som vanligt :) 

Idag så va det ganska korta lektioner för jag hade håltimme och missade en lektion , för att jag va hos kuratorn. Och imon är det också studiedag .. AWESOME!!!:DD

Vi kollade också på skolbio i skolan (No shit;P) Och den filmen va lite konstig men det blev bättre till slutet tyckte jag :s. 

Det jag måste göra är att läsa ut mina böcker, Öva på prov o bokredovsning som är på Torsdag, Fredag och sen spela minecraft om jag hinner xp

Nen nu måste jag gå ner och smaka på muffinsen som jag gjorde med mamma nyss :) Btw har lite ont i magen av all deg jag åt innan ;P Haha hejdå :)


 

- SANT!!

Av helen - 17 mars 2013 09:42

Äntligen hittade jag en lista som passade just mig :) En lista med musik   


Gör en lista över 10 band/artister du gillar (ingen speciell ordning.)

1. Rihanna
2. P!nk
3. Taylor Swift 

4. Green Day
5. Skrillex 
6. Train
7. Yohio
8. Flo Rida 
9. David Guetta 
10.Usher


Vilken låt är din favorit med nr 6?

Drive By


Vilken är din favoritlåt med nr 8?

Low 


Finns det någon låt med nr 9 som får dig att gråta?

Without you & She wolf ( Fast den gråter jag för att jag älskar Sia's röst)


Hur många gånger har du sett nr 4 live?

0 Men vill se dom!


Vilken är din favoritlåt med nr 5?

Bangarang 


När hörde du nr 3 för första gången?

2009-2008 med love story tror jag 


Hur upptäckte du nr 10?

När jag va liten. Men började lyssna på hans musik när min klasskompisar upptäckte honom.


Vilken är din favoritlåt med nr 7?

Our Story <3


Hur många gånger har du sett nr 9 live?

0


Finns det någon låt med nr 2 som får dej att gråta?

Try <3


Viken är din favoritlåt med nr 1?

Shit! Det va svårt! Men jag tror det är Russia Roulette.


Hur länge har du lyssnat på nr 2?

VÄLDIGT LÄNGE!


Till slut, vilket nr är bäst? Förut va det alltid nummer 1 (Rihanna) Som va den bästa sångerskan för mig. Men just nu är det nog nummer  2 (P!nk) :)

Av helen - 17 mars 2013 08:23

Hej hopp! Jag har helt glömt bort
just bloggen. Har nyss vaknat o sitter här och lyssnar på mina gamla favorit låtar i melodifestivalen (när jag va liten)
Denna veckan har varit extra jobbigt! Och jag har typ varit där i 1dag + då jag stog i fritidsgården. Det som känns väldigt jobbigt är att jag inte fått någon tid än av dom i Kalmar :/
Aja.
I fredags så sov Sandra över hos mig och vi slogs mot bossen i The end. Vi vann och kom till den högsta Level som finns :D
Igår så började jag på hemkunskaps grejen men är ej klar än ;P
Sen va jag ute o gick med mamma, hennes kompis och hennes hund :)
Det va riktigt kallt kan jag säga !
Och idag har jag fortfarande ont i huvudet :( Har haft det nu i en hel vecka. Men jag ska försöka vara ute idag också och vem vet kanske cykla ;D Vet inte, men vi ses :) Bilder från denna veckan!! :D

Av helen - 10 mars 2013 19:47

Hellu! ;D Jag har egentligen en miljon saker som jag måste göra , både på skolan o på fritiden. Jag måste bestäma vart jag ska praoa DENNA VECKAN!!  Jag måste öva för att prata om boken på svenska redovisnigen. Jag måste öva till två prov som vi har snart. Jag måste börja på hemkunskaps grejen som ska vara färdig nästa veckan. Jag måste gå till doktorn/Psykologen. Jag måste hinna läsa mina 3 böcker + en låne bok o manga bok. Jag måste se 4 serier. Jag måste renskriva min sommarlista och välja ut dom ställena som vi ska kartlägga. Jag måste fundera ut snarast om jag ska flytta när jag bli sexton eller inte. Och jag har en sån jävla ångest över doktorn! Om inte jag sammlar mod och pratar ut om vad jag har haft för känslor i dom här 4 åren så kommer jag antingen skita i hela skolan och bli sjukskriven resten av mitt liv eller få leva som jag gör nu med att få gråt attacker i skolan 1 till 2 gånger i veckan , vilket är inte okej! 


Back to the fun!


Igår va det ju melodifestivalen och jag vet att det är många som har skrivit det. Men jag skriver vad jag tycker.

Det va den sämsta melodifestivalen någonsin för min del!  

Det va fel på tekniken. Dem hade skeatcher som dom härmade av andra. Dom hade världens sämsta programledare. Och dom tog inte det bidraget som sverige röstade mest på, utan det va den internationela jurygruppen som bestämde. Asså , jag det är ju bra att Sverige kan komma bra till igen. Men mellon har blivit så mycket sämre på dom här sista åren. Och jag tror inte jag ska kolla nästa år. Jag funderar fortfarande.

I alla fall kan jag säga grattis till Robin! :) Han har en sjukt bra o stark röst. Och ser ganska trevlig ut :) Man får hoppas att han går långt!

 



 

- Min reaktion när Sean Banan fick en 12 av något okänt land. Och dom förstår ju inte svenska D:

Av helen - 9 mars 2013 13:55

Tjena! Tjena! Är påväg till Kalmar med mamma :) Jag hade tänkt att köpa ett par skor jag såg på internet ( skopunkten ) Har på senaste tiden bara haft klackskor i huvudet men nu blir det vår skor :)
Sen ska jag duscha o göra mig redo för mello. För först gången på länge är den jag hejar på inte en som har varit i pop:en så länge. Jag hejar på Yohio o David Lindgren. Men Sean Banan ska för fan komma tvåa eller trea minst ;)
Ha det bra så ses vi ! :D

Av helen - 8 mars 2013 20:53

Hejjsan!:)     Det va ett tag sen som jag bloggade för jag va tvungen att vila från stressen av skolan o doktorn. Men jag känner att jag börjar komma tillbaks på banan igen :)


Idag va en rätt okej dag :) Jag va hos Leona o det va kul :) Lärde henne om tapped out o nu kan hon inte sluta spela det ;P. 

Jag va också i skolan idag efter två dagar av prata ut o gråt attacker. Jag va riktigt nära på att gråta för jag trodde folk skulle fråga massor och sånt, men jag är faktiskt glad att dom inte bryr sig om att klaga på mig. Tack! Men jag gick lit här och där för jag ville först inte va i skolan när jag gick från dom andra. Det slutade med att jag satte mig i bibloteket där Gabriel va och läste lite av min bok o övade på läxor. Sen gick dagen bra som vanligt.

Orkar inte skriva mer för är jätte trött och ville egentligen sova efter skolan. Men det va faktiskt längsen jag va med Leona så jag får sova snart och länge imon ;P 

Godnatt :)

Av helen - 5 mars 2013 15:47

Det här har varit en av mina värsta dagar någonsin.

Det här måste få ett slut. Jag blir så ledsen o arg så lätt för att jag bry mig om för mycket vad alla andra tycker. 

Okej, visst jag har fattat att jag har depression, personlighetsstörningar och annat jävla skit men det ska inte få förstöra det faktum att mitt liv handlar om att ha roligt. Tack vare denna skit som har hänt mig och det jag föddes med, så ser jag bara livet som elände o blir arg/ledsen för en no big deal sak.

Det är ganska svårt att förstå men jag ska iallafall försöka berätta.

Jag har en slags fobi/ personlighetsstörning som jag har haft hela mitt liv. Jag har forskat om det och jag fattar tillochmed själv att jag har det,  eftersom att det visar alla symtomerna och jag har funderat länge över vad det är för fel på mig. 

Men denna ' personlighetsstörningen' gör så att jag har jätte svårt att säga vad jag tycker , beskriva saker och liksom prata allmänt.

Jag tänker alldeles för mycket och då menar jag inte bara på vad andra tycker, jag menar allt. Jag försöker ha den inställningen att göra saker utan att tänka för att låta min hjärna koppla av. Ibland funkar det. 

Jag har jätte svårt att prata med folk för jag känner att dom på något sätt ska kunna ogilla mig på riktigt, så jag tar åt mig nästan allt folk säger till mig o när det blir för mycket så brister jag ut i gråt, jag har lärt mig mer att tåla kritk men jag har ju fortfarande jätte svårt för det. Jag har ingen aning hur det kommer att gå för mig om ett år, då jag går på gymnasiet. Jag kan ju liksom inte prata med folk som jag inte har tillit på. Jag är jätte rädd.

Men jag gick faktiskt till en talpedagog när jag va 3 år. Men det hjälpte inte. 

Jag har tänkt om och men hela tiden om att det kanske är bra att berätta det för folk som t.e.x mamma , Ida och dom. MEn jag tänker ju saker som jag inte kan säga eller få ut ur mig. Men det har gått för långt nu känner jag och jag måste väl helt enkelt berätt det för läkaren o framför allt mamma.


Inget roligt inlägg men jag behövde skriva av mig dom små delarna av mina tankar.

Ha det bra!

Presentation


Konnichiwa!
Jag är en tjej på 16 år som gillar
Att skriva, Pastel, Pastel Goth, Anime, Serier, Att rita och vara med kompisar.
Jag går i 1:an på Gymnasiet, Samhällslinjen och läser också språket Japanska.✌ Läs min blogg för mer info! Mata Ne!:3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken choklad av marabou choklad är bäst
 Mjölk choklad
 Vit choklad
 Daim choklad
 Mint krokant
 Jordgubb
 Schweizer nöt
 Polka
 Mörk choklad
 Digestive
 Non stop

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik





Loockbook :)


Ovido - Quiz & Flashcards