mylifeandmorestuff

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av helen - 27 januari 2014 18:49

... Jag klippte mig i Tisdags och glömde att lägga upp en bild här ju :P
Sorry! Men här kommer en för och efter bild :)
Kan säga också att det känns inte direkt som jag är en "ny" person men det är rätt coolt iallafall att jag bara gjorde det helt random :P

Av helen - 27 januari 2014 17:59

Hej allihopa :)  Mitt bloggande är SÄMST nuförtiden , tyävrr :/ Men förra veckan bloggade jag inte dels för att jag gick och la mig så tidigt och kände att jag inte orkade göra det innan jag gick o la mig. Men nu är det början på en ny och spännade vecka , yey ^w^/ .  

Idag har det inte hänt så mycket. Har gått i skolan. Där fick tillbaka engelska provet som blev lite fail men det var riktigt bra att jag övade på glosorna såpass mycket som jag gjorde.:) 

Helgen tyckte jag var förvånadsvärt bra , jag gjorde mycket mer än jag brukar. Jag kollade i mammas Svenska A o B pärm och skrev ner saker :), Var på Sims möte hos Leona fast kunde inte spela sims :( men det var kul att träffa dom endå .:) Sen så kollade jag och mamma på film tillsammans, innan jag blev trött o kall och gick o la mig. Och igår så pluggade , skrev och läste jag + kollade på lite serier. :) Så jag är glad för att jag hade energi att göra något och just skriva o så är ju helt fantastiskt!  


Förra veckan på Torsdagen så var jag inne på Cis ( Calmare internationella skola) och skulle besöka för att se hur dom jobbade och hur det fungerade. Jag åkte dit med Gabriel för han ska ju ändå gå där och jag ville ha ett stöd ( Fick inte åka själv till Kalmar). 

Det var tänkt att vi skulle vara där en halv dag men det blev istället hela för det var så kul där. :) 

Vi gick på Svenskan, Matten, Samhällskunskap och Kemin. Jag förstod allt dom pratade om så det gick riktigt bra   


Mitt favorit ämne var just svenskan :)  Eleverna var i olika grupper och pratade om en bok som dom håller på att läsa. Jag tyckte den boken lät så himla cool men ändå lite små sorlig. :( Den handlade om en tjej som hade föräldrar som kom från Iran och hon blev ihop med en svensk kille. Dom skulle träffa varandras familjer och killen hade då läst på om Iransk kultur och allt när han skulle träffa tjejens familj för fösta gången. Men tjejens bror fick åka till sjukhuset så killen var hemma helt själv med tjejens pappa. Det gick förväntansfullt faktiskt bra , pappan och killen blev bra vänner , men det slutade med att killen blev full och däckade. När tjejen skulle träffa killens familj så var dom väldigt fördomsfulla jag menar då att dom påpekade att hon var utläning och sånt även fast tjejen är född i sverige ( tror jag) och kan flytande , bra svenska. Sen var det någon hippie gubbe från Jamaica som tjejen träffade och blev kompis med men jag vet inte riktigt vad han har för betydelse i boken.:P

Det jag egentligen tycket var coolt med boken var att dialekterna och ungdomspråket var skrivet i boken. Dom bodde ju i Skåne så då kunde det t.o.m stå i boken t.e.x : ''Aa, men här i Skeaåne'' med liksom skånsk dialekt och hippiegubben hade jaimankansk dialekt xD Det var det häfitgaste!:D 

Sen när halva det passet hade gått så skulle vi iväg till samhällsklassen och ekonomikallsen ( Som vi var i just då ) skulle skriva en krönika och det ville jag med göra så jag tog ett av dom papprerna som svenkläraren hade till eleverna och nu har jag en hemma här och ska snart börja på den XD Jag har lovat mig själv att jag ska lämna in den då det är öppet hus någon vecka efter sportlovet för så lång tid hade dom att skriva , alltså innan sportlovet. :) 


Nu orkar jag inte skriva mer för har massa ananat som jag ska skriva och har prov att plugga till :/ Men ska försöka uppdatera denna veckan! Lovar nu ! Pinky promies ! :) 


Hejdå! :) 


  -

Bild från Polen i September.:) Min, Gabriels och Julias skuggor +- alla andras fötter.xD

Presentation


Konnichiwa!
Jag är en tjej på 16 år som gillar
Att skriva, Pastel, Pastel Goth, Anime, Serier, Att rita och vara med kompisar.
Jag går i 1:an på Gymnasiet, Samhällslinjen och läser också språket Japanska.✌ Läs min blogg för mer info! Mata Ne!:3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken choklad av marabou choklad är bäst
 Mjölk choklad
 Vit choklad
 Daim choklad
 Mint krokant
 Jordgubb
 Schweizer nöt
 Polka
 Mörk choklad
 Digestive
 Non stop

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik





Loockbook :)


Ovido - Quiz & Flashcards