mylifeandmorestuff

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av helen - 17 juni 2012 11:45

Hejjssan! Förlåt så mycket att jag har glömt att blogga på denna bloggen men jag har haft VÄLDIGT mycket att göra eftersom att skolavslutningen var i fredags och det har varit en hemsk men ändå sådär vecka så har jag inte tänkt på att uppdatera men jag kan berätta om veckan så ni får veta mer... På måndagen så följde ju Ida med till skolan och vi skulle vara med Gabriel efter skolan ;S Det var också årsdagen då min mormor dog den dagen (3 år sedan n då;'( ) Så vi sklle springa ifrån Ida för vi hade tagit hennes skor och jag tog skogsvägen och trampade fel när jag sprang på en sten och remlade ner.Ida trodde ju självklart inte på mig så hon gjorde så jag ramlade ner hur många gånger som helst på vägen hem och tack vare det fick Gabriel hjälpa mig hem -.- Tisdagen så försov vi oss men vi gick till skolan på första lektionen men sen ville jag gå till skolskörterskan (stavning) och fick bandasge (också stavning) men det gjorde bara saken värre så jag ringde mamma att hon skulle hämta mig så vi skulle åka till vårdcentralen.I vårdcentralen så åkte jag rullstol :D Men det gick inte så bra när vi skulle åka hem för då förstörde Ida dörren.Jag blev undersökt av en indisk läkare som inte kunde så bra svenska och jag är hur sjukt dålig som helst på dialekter så jag fattade inte vad han sa riktigt + att jag är lite rädd för doktorer :S Jag fick också kryckor som jag fick gå med resten av dagen men som tur va så läkte foten genom att jag vilade i 4-5 timmar :) På onsdagen så sov jag och Ida hela förmiddagen för jag ville vila upp min fot och jag sov bara 3  timmar den natten.Men vi gick till skolan på eftermiddagen ist :) Efter skolan skulle vi åka och köpa pizza i bergkvara och vid guldbolaget som var nära tempo hände det ett rån när vi väntade på maten och en bil började brinna,Ida blev jätte rädd och ringde polisen.Sen var det en annan person i pizzerian som tog min mobil och tog foto och tänkte behålla mobilen.Sen när vi kom hem så ringde vi till polisen 5-6 gånger för vi ville ge mer info om rånet eftersom att vi var vittnen,vi åkte också sen till bergkvara där det var massor av poliser och en polis helikopter från Göteborg t.o.m och där fick vi berätta vad vi hade sett.På torsdag så fick Ida sovmorgon så jag gick till skolan själv men det var ganska tråkigt jag hade typ inget att göra.Efter det att jag hade varit i skolan så åkte vi till kalmar för vi skulle köpa en fläkt och då så var det en från polis stationen som ringde och ville ha interjuv (stavning igen;D) med mig och jag gillar ju inte att prata med främmande personer i telefon så vi fick åka till polis stationen o bli interjuvad där.På fredagen så var det skolavslutning jag gick upp vid 7 tiden för att hinna duscha och fixa iordning mig.Det var ganska jobbigt att gå med klänning och klackskor så nästa år har jag bestämt att jag ska ha låga converse och shorts eller byxor.Efter det så sklle mamma hämta tårta och jag,Ida ,Sandra och Gabriel var o köpte läsk som tog slut direkt när vi kom hem.När vi kom hem så åt vi tårta o efter det skulle vi hämta Julia (i vår klass) för vi skulle grilla.Man kan säga att vi gick till affären 6-8 gånger den dagen säkert,men det roigaste var ju sista gången vi gick då Gabriel fick dra oss med sketeboardarna hela väggen till affären och han fick ingenting xD Haha tycker lite synd om honom han blev ganska arg (kan man nog säga :P) Sen så fjantade vi nog runt det sista utav dagen (jag blev jagad i en och en halv timma ) Men det var väll okej dag :D. Igår så mådde jag ganska dåligt så sov/vilade i några timmar medans Ida hade tråkigt men sen skulle vi lämna filmer som vi hade hyrt för några dar sedan och sen så ville vi alla komma ut lite så vi åkte först till fulvik o var där en stund och sen till Dalskär.När vi kom hem så åkte jag och Ida sketeboard ocg då märkte jag att mitt hår blev jätte mjukt :) Haha kunde inte sluta röra håret sen , har nog aldrig haft så mjukt hår :P Och Idag då så sover Ida fortfarande men hon vaknar nog snart. Så denna veckan har varit ett äventyr (eller vad ska man säga) Ni får ha det bra så ses vi snart. .:)

P.s ha ett bra sommarlov! :DDD

Presentation


Konnichiwa!
Jag är en tjej på 16 år som gillar
Att skriva, Pastel, Pastel Goth, Anime, Serier, Att rita och vara med kompisar.
Jag går i 1:an på Gymnasiet, Samhällslinjen och läser också språket Japanska.✌ Läs min blogg för mer info! Mata Ne!:3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken choklad av marabou choklad är bäst
 Mjölk choklad
 Vit choklad
 Daim choklad
 Mint krokant
 Jordgubb
 Schweizer nöt
 Polka
 Mörk choklad
 Digestive
 Non stop

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik





Loockbook :)


Ovido - Quiz & Flashcards