mylifeandmorestuff

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Veckan som har gått! :)

Av helen - 6 april 2014 20:34

Hellu everybody! Nu, äntligen , tänkte jag skriva om min vecka från typ Torsdag- Idag :) Tänkte göra det redan i fredags men det blev sent och jag var trött redan vid 8-9 tiden , och i lördags så mådde jag dåligt o sov hela dagen :s


I Torsdags så kommer jag faktiskt inte ihåg mycket av nu när jag kommer att tänka på det. Vi började skriva på en krönika på svenskan om vår högstadie tid.:) Sista timmen på matten så övade vi inför nationella , muntligt. Jag var med Jennifer , Johanna och Julia och jag tyckte det gick jätte bra! (y) ;DSedan så följde jag med Johanna till UNF lokalen i Kalmar och träffade Marcus och Andreas där :)

Vi trodde att det skulle komma fler för det var meningen att vi skulle spela Guitar Hero, men det var bara vi 4 och Niklas ( Han som äger UNF lokals grejsemojjsen , typ) Och vi spelade bara Guitar Hero ett par gånger för vi hade bara Beatles som gick att spela för band. Det blev tråkigt i slutändan :/. Därför började vi kolla på film istället som vi fick när vi köpte 2 kilo godis på hemmakväll :P

Men det var bara 3 stycken kortfilmer och ingen långfilm :( Vi hade hemskt otur! Men vi hade annars ändå rätt kul :)

När jag kom hem så var det meningen att jag och Gabriel skulle stanna upp till midnatt o kolla om vi blev preliminärt antagna till gymnasiet. Men Gabriel loggade aldrig in på skype så jag gick in på dexter vid 10 eller 11 tiden för att bara ha uppe sidan , och då såg jag att jag hade blivit antagen :D Jag var tvungen att kolla flera minuter för jag trodde inte att det var sant , att dom liksom hade redan skrivit dit det och att jag faktiskt kom in :,) Det var helt otroligt!


På fredagen vaknade jag klockan 6 men kom ändå nästan försent :p Fick sms av Gabriel på morgonen om ursäkter för gårdagen men jag brydde mig inte så mycket för jag kom iaf in :) 

Vi fortsatte med det muntliga i matten om igår och det gick lika bra och var lika roligt :)

Sedan mentorstid och idrott och sedan samling. På samlingen bytte vi platser och jag sitter nu bredvis Daniel längst fram i mitten. :) Vi pratade också om klassresan. Vi ska campa ! :D 

No:n är ju det sista vi har för dagen , och vi gick igenom vilka delprov vi har inom nationella i Fysiken.

Efteråt så följde Gabriel med mig hem för vi skulle öva på Fysiken hade vi tänkt.:) 

När vi kom hem till mig så ville mamma ha hjälp i trädgården , så vi hjälpte henne och var typ ute i 1 timme ;D Efter det så åkte vi till lantmännen för mamma skulle ha planterings jord o efteråt till bageriet för att köpa en tårta. Vi härmade dom andra i klassen och betsämde oss för att också fira att vi kom in på gymnasiet :)

Vi pluggade no och gick sedan ner och Gabriel läste högt Homestuck för mig. Jag var as trött men försökte hänga med så gott som möjligt. Lol stackars Gabriel som alltid får uppleva när jag är trött vid 8 tiden på kvällen xD Herregud!

När Gabriel åkte hem så gick jag direkt och la mig och sov RIKTIGT länge!


Lördag : Mådde jag inte alls bra! Åt 2 gånger på hela dagen o var riktigt varm och hade ont i huvudet. Det blev dock bättre efter 7 tiden ( På kvällen), då jag klev upp :)


Söndag ( Idag): Har kollat på Lejonkungen o Lilla Sjöjungfrun 2 :D Lagat mat och kollat på en serie :) Detta skulle egentligen varit min plugg helg för har så mycket till nästa vecka men det blev inte så och är alltid besviken på mig själv , men nu när jag mått och mår dåligt både fysiskt o pyskiskt så har jag en ursäkt, nä , men jag känner bara att jag inte orkar längre , snart men jag måste ta det sista krafterna för det är det ju ändå värt, eller ?

Aja.


Vi ses kanske nästa vecka om jag hinner att göra något inlägg ( Tidsinställt) Vet inte. Hejdå :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helen - 20 december 2014 21:33

... Okej, jag vet att detta kan säga tusen ord och så. Och detta beslutet gjorde jag för bara några minuter sedan för jag känner att jag inte hinner lägga ner tid som jag gjorde i 7:an på inlägg om varje dag , det går bara inte längre. + så vill jag ...

Av helen - 4 november 2014 07:44

godmorgon/ Ohayou! Sitter just nu på bussen på väg till skolan. :) Helt vanlig dag. Igår så blev mitt rum klart ( dock så var det väldigt svårt att få upp den ena tapeten ://) Och jag sov i mitt rum denna natten. Jag tittade också på en film som m...

Av helen - 3 november 2014 12:26

helliu! ^u^ Sitter just nu på en säng på Ikea och väntar på att mamma ska bli klar med beställningen av vårat kök. :) Har haft utvecklingssamtal i en halvtimme. Det gick bra! ?? :) Och sen så hade vi ledigt resten av dagen. Senare så ska jag förs...

Av helen - 2 november 2014 20:00

Hejsan!  Nu är det Söndag och hela lovet har iprincip gått.  Jag har spenderat lovet några dagar hos min moster, hos Gabriel, på en lite jobbig händelse som hände under marknads dagen, hos Saga och i Växjö.  Pallar inte berätta i detalj men sam...

Av helen - 25 oktober 2014 13:15

Tänkte att jag kunde göra ett inlägg om bilder o text från dåtid till nutid och se tillbaka på hur mycket jag förändrats. :)   Då kör vi!   2008 - Det var då vi flyttade till Skene och som jag började ta egna bilder,förut så tog mamma alla ...

Presentation


Konnichiwa!
Jag är en tjej på 16 år som gillar
Att skriva, Pastel, Pastel Goth, Anime, Serier, Att rita och vara med kompisar.
Jag går i 1:an på Gymnasiet, Samhällslinjen och läser också språket Japanska.✌ Läs min blogg för mer info! Mata Ne!:3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken choklad av marabou choklad är bäst
 Mjölk choklad
 Vit choklad
 Daim choklad
 Mint krokant
 Jordgubb
 Schweizer nöt
 Polka
 Mörk choklad
 Digestive
 Non stop

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik





Loockbook :)


Ovido - Quiz & Flashcards